BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Monday, November 9, 2009

AKU, KELEBIHAN dan SENI

Sejak dulu zaman muda2 lagi, aku minat melukis. aku xblaja dengan siapa2, cuma minat yang buatkan aku cuba sendiri...Kenapa???kenapa aku dikurniakan kelebihan ini...dan siapalah aku untuk tak menghargai kurniaan Ilahi ni...

Aku teruskan perjuangan aku dengan seni.Bahkan dua ibu bapa aku menyokong aku sepenuhnya."Huh!!!ada apa dengan seni??macam mana dengan kerja???"aku naik mual dengar semua ni.xperasan lagi ke, kita sendiri hidup dalam seni...Al-Quran sendiri mempunyai keunikan ayatnya yang berseni yang xada tandingannya buat selamanya...tulisan jawi sendiri dan tulisan yang kita guna sekarang,berapa banyak jenis khat, font yang ada..kenderaan, handset, perabot, baju apa semua tu mana datang bentuk dan rekaan semua tu???kalau dunia tanpa seni,baju yang ada tu semua warna dan bentuk yang sama.tapi dengan kelebihan fesyen, baju yang kosong ditambah kolar, poket buatkan ia lebih menarik. grafik menambahkan lagi dengan corak2 menarik..banyak...semua tu seni...dan seni xkan pernah habis buat selamanya

Penulisan...alahai...ramai tau yang beli novel buat mengisi masa lapang.sajak dan puisi buat penenang hati.even membaca Al-Quran tu sendiri perlu berlagu...baiyati, nahwan, hijjaz...seni semua tu...malah penciptaan manusia ni pn berseni...kenapa lubang hidung kat bawah, kenapa telinga ada dua, mata ada dua, mulut ada satu, semua tu ada hikmah dan berseni...

Kelebihan kurniaan-Nya ini...biarlah aku jaga dan guna sebaiknya...gunakan pada tempat yang sepatutnya, untuk tujuan yang sepatutnya.Untuk aku teruskan perjuangan dalam seni atas kelebihan kurniaan-Nya...AKU TAK PERNAH MENYESAL.

0 comments: