BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, November 8, 2009

kala malam

saat sunyi malam menemaniku
aku termenung sejenak
terfikir...memikir...dan berfikir...
lalu aku bertanya...

bertanya aku pada angin malam...
adakah hembus bisikan rinduku pada syahid kerana-Mu
melebihi rinduku pada senyum tawa dunia...

bertanya aku pada langit malam...
adakah cintaku untuk bersujud di sepertiga malam-Mu
melebihi cintaku pada nikmat tidur...

bertanya aku pada sang rembulan...
adakah kesetiaanku untuk membacakan kalimah2-Mu
melebihi kesetiaanku pada lafaz sia2 dunia...

bertanya aku pada hati sendiri...
adakah bisa aku menjejaki syurga suci-Mu
sedangkan aku hamba yang banyak terlekat kotoran2 dunia...

bertanya aku pada diri ini...
adakah bisa aku menghidu wangian kasturi negeri abadi-Mu
sedangkan aku insan yang banyak mengikut noda dunia...

siapalah aku pada-Mu...

berjanji aku pada sinar bulan...
biar saat gelapku...akan aku sinarkan ia dengan cahaya cinta-Mu pada hati ini tanpa jemu...biar ia bermula dengan kemalapan...biar ia bermula dengan titik kecil cahaya...

berjanji aku pada bintang...
biar saatku terjatuh dengan hati dan dunia...aku akan terus menggapai pada bintang malam satu persatu...sehingga aku bisa berdiri dengan cinta-Mu...biar ia bersulam seribu kepayahan...biar ia dihalang seribu godaan...

aku akan terus berusaha...biarpun aku...CUMA INSAN BIASA...

0 comments: