BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Friday, November 6, 2009

xtau nak letak pe jadi tajuk besa.hahaha

>>>saya ambil dari mana tah xingat, tapi sempat copy..heheee


>>>sebenarnya rasa cinta itu tidak salah dan malah dibenarkan..
tapi cinta itu hanya akan muncul tatkala kita sdh menikah..
tapi bila cinta yang kita pikirkan datang pada saat sebelum menikah namanya kecenderungan hati..

Jika cinta kepada selain Allah, melebihi cinta pada Allah, merupakan salah satu penyebab do’a tak terijabah.

Bagaimana mungkin Allah mengabulkan permintaan seorang hamba yang merintih menengadah kepada Allah di malam hari, namun ketika siang muncul, dia pun melakukan maksiat.

Bagaimana mungkin do’a seorang gadis ingin mendapatkan seorang laki-laki sholeh terkabulkan, sedang dirinya sendiri belum sholehah.

Bagaimana mungkin do’a seorang hamba yang mendambakan rumah tangga sakinah, sedang dirinya masih diliputi oleh keegoisan sebagai pemimpin rumah tangga..

Bagaimana mungkin seorang ibu mendambakan anak-anak yang sholeh, sementara dirinya disibukkan bekerja di luar rumah sehingga pendidikan anak terabaikan, dan kasih sayang tak dicurahkan.

Bagaimana mungkin keinginan akan bangsa yang bermartabat dapat terwujud, sedangkan diri pribadi belum bisa menjadi contoh teladan

Sha, andai diizinkan saya memiliki hati awak sekali lagi, nescaya saya akan terus berusaha sehingga nikah kerana saya ingin mencintai awak dalam redha-Nya... cinta yang suci kerana sesama insan... saya akan terus berusaha untuk menjaga perasaan saya pada awak yang pernah terbina dulu dengan sebaiknya dan sebagai keikhlasan saya, itu yang akan saya buat. saya serahkan ketentuan kepada-Nya yang mengekalkan perasaan ini dalam hati saya. Dan saya akan sentiasa berdoa supaya awak jodoh saya sebagaimana dulu.. Tapi andai ditakdirkan awak bukan jodoh saya, saya akan tetap buat yang sama pada dia yang akan ditentukan untuk saya dengan sebaiknya. Kerana saya juga manusia yang impikan hubungan yang ikhlas dan ada dalam redha-Nya. maafkan saya selama ni saya memberikan awak cinta yang salah.maaf...he...macam mana pun bukan sha baca blog ni kan...bahkan awak xtahu pun saya buat blog ni..biarlah...anggaplah ini cuma impian, doa dan kata2 saya pada diri saya sendiri.lalala~

0 comments: