BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, November 24, 2009

hati KECIL aku


Bismillahirrahmanirrahim

Ya Allah...
saat hati ini dalam kegelapan lorong noda dunia
Kau berikan aku peluang melihat cahaya luar
aku bersyukur...
namun aku merasakan hati ini sunyi
sebagaimana sunyinya Adam tanpa sesiapa
lalu Kau ciptakan Hawa untuk menemaninya...
dan bagiku...adalah aku menenali'nya'...

Ya Allah...
Aku tak pernah bersua dengan'nya'...
aku tak pernah mendengar suara'nya'...
aku tak pernah menemui'nya'...
hanya tulisan dan persamaan yang merapatkan aku dengan'nya'...
namun...
aku tahu impian'nya'....
impian'nya...impianku...

Ya Allah...
hati ini selesa mengenali'nya'
hati ini gembira berbicara dengan'nya'
kenapa...
kenapa hati ini rindu
saat dia berjauhan, saat seketika aku tak berbicara dengan'nya'
kenapa dengan perasaan dalam hati ini...
Namun
janganlah Kau lebihkan rindu ini
melebihi rindu untuk aku mencari cinta-Mu

Ya Allah...
Andai dia tercatit untukku
rapatkanlah hatinya dengan hati ini...
andai dia tertakdir untukku
permudahkanlah kami berada dalam redha-Mu...
untuk berada dalam ikatan yang sah andai tiba saatnya

Ya Allah...
aku insan biasa yang tak terlepas dari kesilapan
namun aku tetap punya hati dan perasaan...
andai aku layak untuk'nya', satukanlah kami...
andai dia bukan untukku
kurniakanlah baginya insan yang terbaik...
perasaanku
biar ku sorok dari'nya'
biar ku sorok dari dunia
ia takkan pernah terlindung dari pengetahuan-Mu...
hanya pada-Mu aku mengadu
hanya pada-Mu ku serahkan segala ketentuan....
Amin..

0 comments: