BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Monday, November 9, 2009

BismillahirRahmanirRahim...

Ya Allah..
Jika aku jatuh cinta,
Cintakanlah aku pada seseorang
yang melabuhkan cintanya pada-Mu,
Agar bertambah kekuatanku untuk menyintai-Mu..

Ya Muhaimin...
Jika aku jatuh hati,
izinkanlah aku menyentuh hati
seseorang yang hatinya tertaut pada-Mu,
agar tidak terjatuh aku
dalam jurang cinta nafsu...

Ya Rabbana...
jika aku jatuh hati,
jagalah hatiku padanya
agar tidak berpaling daripada hati-Mu...

Ya Rabbul Izzati...
jika aku rindu,
rindukanlah aku pada seseorang
yang merindui syahid di jalan-Mu...

Ya Allah...
jika aku menikmati cinta kekasih-Mu,
janganlah...
janganlah kenikmatan itu
melebihi kenikmatan bermunajat
di sepertiga malam terakhir-Mu...

Ya Allah...
jika aku jatuh hati pada kekasih-Mu,
jangan...
jangan biarkan aku tertatih
dan terjatuh dalam perjalanan panjang
menyeru manusia kepada-Mu...

Ya Allah...
jika Kau halalkan aku merindui kekasih-Mu,
jangan...
jangan biarkan aku melampaui batas,
sehingga melupakan aku pada cinta hakiki
dan rindu abadi hanya kepada-Mu...

AMIN...

Hati...perasaan...xada siapa yang tahu.setiap perpisahan, setiap pertemuan, ada hikmahnya...semoga perasaan ini, tidak menjadikan aku insan yang lupa pada-Mu...bahkan menjadikan aku insan yang tertuntun mengharap redha dan keampunan-Mu...seandai dia jodohku, dekatkanlah hatinya dengan hatiku...akan aku dambakan cinta kerana-Mu, dengan lafaz pernikahan yang mulia...jadi...itulah harapan aku...JIKA AKU JATUH HATI...segala ketentuan suatu pertemuan, suatu perkenalan, jodoh, aku serahkan pada-Mu...

0 comments: