BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, November 5, 2009

Blogku=Luahanku

HATI...siapa yang lebih mengetahui segala niat yang terkandung dalam hati yang berada dalam setiap jasad manusia ini... siapa yang lebih tahu segala isi hati yang terdapat pada segumpal darah ini melainkan DIA yang menciptanya...
CINTA... hanya pencinta yang bisa merasakan perasaan cintanya... niat cintanya... adakah cintanya benar2 ikhlas kerana DIA yang Esa... adakah cintanya hanya bergerak mengikut arus nafsu yang ditiup syaitan dan dunia...
AKU... siapa aku yang memiliki hati dan merasakan cinta ini... siapa aku untuk tidak menghargai seorang insan yang membawa hati ini merindu untuk mencari cinta-Nya... siapa aku untuk tidak menghargai seorang insan yang seistimewa ini...siapa aku untuk tidak menghargai insan yang membawa harapan dalam keluarga aku ini...dia bukan isteri aku... tapi dia adalah seorang yang aku sering dambakan sebagai seorang isteri... dalam tiap kalimah tutur doaku... dalam tiap denyut nadi yang menjadi saksi harapan dan impian aku mendambakan dia sebagai seorang ISTERI...
ALLAHU AHAD...Tuhanku yang Maha Agung memberi aku peluang untuk aku menitiskan air mata dalam tiap sujudku yang selama ini aku lupakan... Tuhanku yang Maha Penyayang memberikan aku merasa nikmat untuk aku menitiskan air mata untuk-Nya dalam tiap kalimah lafaz doaku biarpun aku hanya hamba-Nya yang melupakan segala nikmat dan kewujudan-Nya...Tuhanku yang Maha Esa memberi aku ujian, supaya aku tunduk dan mengadu pada-Nya saatku bersedih...saatku gundah...saatku resah terhadap perasaanku pada insan istimewa hati ini...dan menundukkan aku dengan memanjatkan kesyukuran kepada-Nya saat aku merasa gembira...lantas Tuhanku menggembirakan aku dan menenangkan hati ini dengan cinta-Nya supaya aku terus bersabar dan jangan pernah berputus asa untuk berdoa kepada-Nya...Tuhanku yang mencipta perasaan yang menjadi impian aku ini mengekalkannya dalam segumpal darah ini untuk aku jaga dengan sebaiknya... mengingatkan aku untuk sering mencari cinta-Nya...inikah cinta suci pada insan yang selama ini tak pernah aku rasakan...inikah perasaan tulus terhadap insan yang selama ini terkubur dari hati hamba-Mu...alangkah nikmatnya.......cinta ini...janganlah Kau lebihkannya hingga aku terlupa pada tanggungjawab ku dalam mencari cinta-Mu... agar aku bisa merasa nikmat cinta pada insan dalam cinta-Mu ini...
MATIKU... dalam tiap solatku memberikan ikrar bahawa hidup dan matiku hanyalah untuk-Mu... semoga matiku dalam Islam... dalam keimanan... dalam cinta dan redha-Mu...begitu juga keluargaku... jua sahabat2ku...
TULISANKU... aku manusia yang sering lupa... aku tenang meluahkan hati dalam penulisan... aku INSAN biasa...

0 comments: