BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Monday, October 19, 2009

aku SAYANG dia...



Saat aku terpinggir satu ketika dulu,dia datang mengetuk pintu hati aku...
Dengan senyuman,dengan kemesraan,dia mula mengetuk pintu hati ini...
Semakin hari,hati ku mula mengingati dia..merindu dia..aku jatuh hati????mungkin tidak...
tapi makin aku cuba lupa,aku semakin rindu dia..lantas 1 hari aku meluahkan perasaanku padanya...hanya satu pertaruhan...
Namun xkusangka hati terpinggir ini diterima seadanya..alangkah bahagia diri ini...
Aku melihat cahaya bahagia yang dibawanya...dia ISTIMEWA...
Bertahun lamanya kami bersama...hidup aku begitu bahagia...
Namun kini hatinya bukan lagi milikku...
Alangkah bertuahnya lelaki yang berjaya mencuri hatinya itu...
Alangkah bertuahnya dia dapat memiliki hati wanita seistimewa itu...
Alangkah bertuahnya dia......
Kini aku terpinggir lagi...

Ya Allah..saat aku berada dalam keresahan,dalam kesedihan..ingatkanlah aku akan janji syurga-Mu agar aku sentiasa mengingati-Mu dan bersedih mengharap cinta-Mu...Andai aku dikawal hati dan amarahku..peringatkanlah aku dengan amarah dan murka-Mu Ya Allah..agar aku bisa tunduk bersujud mengetahui betapa kerdilnya aku...Andai aku terlangkah di jalan gelap yang bersimpang siur tanpa arah tuju,berikanlah cahaya agar aku bisa kembali ke landasan yang Engkau redhai...Andai aku melangkah meninggalkan-Mu dalam aku tak sedar,ingatkanlah aku akan nikmat yang Kau curahkan selama ini padaku agar aku membetulkan arah langkahku...aku insan kerdil yang bertapak di bumi-Mu yang sementara......

Ya Allah..Ampunkanlah dosa2 ku,dosa2 mereka yang ku cintai,dosa2 keluargaku,sahabat2ku, dan dosa2 seluruh umat Islam di dunia ini Ya Allah...matikanlah kami dalam keadaan beriman,dalam Islam...Dan jauhkanlah kami dari azab kubur dan azab neraka-Mu yang amat pedih...

Ya Allah...kasih sayang,perhubungan,pertalian yang tercipta antara aku dengannya..akan ku jaga untuk selamanya...Kau berikan aku peluang untuk aku berada dalam hatinya..untuk aku merasa mesra dan cintanya...semoga titis air mataku terhadap cintanya adalah kerana mengetahui segalanya adalah dari cinta-Mu...Ya Allah...andainya jodohnya dengan orang selainku..kurniakanlah baginya insan yang terbaik buatnya Ya Allah..insan yang akan menjaganya kerana-Mu..yang sentiasa melindunginya dari amarah-Mu..yang sentiasa memperingatkannya dengan kekuasaan-Mu...Ya Allah...kuatkanlah hati ini...seandainya tidak tercatit jodohku dengannya Ya Allah...tunjukkanlah aku dengan jodohku agar aku bisa membina masjid yang memohon rahmat-Mu...andai saatku pergi sebelum itu,bawalah aku menemui-Mu bersama perasaanku padanya Ya Allah...Andai tersurat jodohku buat satu jangkamasa yang tidak terduga dengannya...permudahkanlah laluanku...semaikanlah perasaan ku terhadapnya buat selamanya...akan ku nanti saat itu dengan penuh kesabaran...sesungguhnya Engkau lebih mengetahui perasaan hati ini...Ya Allah...bahagiakanlah dia dengan rahmat-Mu di dunia dan akhirat..lindungilah dia dalam tiap langkahnya...dalam tiap tindakannya...hanya pada-Mu ku memohon,pada-Mu ku serahkan segala ketentuan...
AMIN...

0 comments: