BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, October 22, 2009

JIKA AKU JATUH HATI

BismillahirRahmanirRahim...

Ya Allah..
Jika aku jatuh cinta,
Cintakanlah aku pada seseorang
yang melabuhkan cintanya pada-Mu,
Agar bertambah kekuatanku untuk menyintai-Mu..

Ya Muhaimin...
Jika aku jatuh hati,
izinkanlah aku menyentuh hati
seseorang yang hatinya tertaut pada-Mu,
agar tidak terjatuh aku
dalam jurang cinta nafsu...

Ya Rabbana...
jika aku jatuh hati,
jagalah hatiku padanya
agar tidak berpaling daripada hati-Mu...

Ya Rabbul Izzati...
jika aku rindu,
rindukanlah aku pada seseorang
yang merindui syahid di jalan-Mu...

Ya Allah...
jika aku menikmati cinta kekasih-Mu,
janganlah...
janganlah kenikmatan itu
melebihi kenikmatan bermunajat
di sepertiga malam terakhir-Mu...

Ya Allah...
jika aku jatuh hati pada kekasih-Mu,
jangan...
jangan biarkan aku tertatih
dan terjatuh dalam perjalanan panjang
menyeru manusia kepada-Mu...

Ya Allah...
jika Kau halalkan aku merindui kekasih-Mu,
jangan...
jangan biarkan aku melampaui batas,
sehingga melupakan aku pada cinta hakiki
dan rindu abadi hanya kepada-Mu...

AMIN...

>>>Wahai Siti Hasha...andai aku bisa memiliki cintamu...kasih sayangmu...memiliki hatimu...semoga cintaku, cinta yang akan kita lalui adalah kerana cinta pada-Nya...semoga dalam tiap rinduku padamu...dalam tiap perasaanku padamu...menjadikan aku lebih mengingati-Nya...jika kita bisa jatuh hati lagi...semoga ia akan terus berkekalan...dan mendapat keampunan dan keredhaan-Nya...aku sentiasa menyayangimu...

0 comments: