BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, October 27, 2009

Harapanku


BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM

Ya Allah...
Kau menciptakan hati ini pada manusia
untuk menyimpan perasaan
yang Kau hadirkan pada kami...
begitu jua perasaan aku padanya...

Wahai Tuhanku...
Andai...
Andai dengan merindunya
menjadikan aku lebih mengingati-Mu...
Andai dengan mencintainya
menjadikan aku sering mengingati-Mu...
kekalkanlah perasaan ini
buat selamanya...
buat ke akhir hayatku...
agar aku bisa sering merindu cinta-Mu...
agar aku tak berpaling dari-Mu...

Wahai Tuhanku...
Andai...
Andai dia adalah jodohku...
yang akan membawa aku
lebih mensyukuri nikmat-Mu...
yang akan menjadikan aku
sering tunduk mengakui keagungan-Mu...
jadikanlah dia milikku kerana-Mu
agar...
agar dengan bersamanya
menjadikan aku sering merindu cinta-Mu..
agar aku bisa tertuntun saatku salah
untuk kembali ke jalan-Mu...

Wahai Tuhanku...
Andai...
Andai tertulis dalam ketentuan-Mu
dia bukan milikku...
temukanlah dia dengan hambamu
yang sering melindunginya dengan keimanan...
yang sering mendoakan akannya keselamatan...
yang memohon redha-Mu demi kebahagiaan...
hanya kerana-Mu Ya Allah...
agar...
agar cinta dan sayang mereka
sentiasa dalam redha-Mu...

Wahai Tuhanku...
mengenalinya membuatkan aku mengingati-Mu...
Dia ISTIMEWA...
Dia bidadari hatiku...
setiap perasaanku padanya
semuanya dalam pengetahuan-Mu...
namun...
janganlah Kau lebihkannya dalam hati ini
lebih dari aku mengharap cinta dan keampunan-Mu...
sesugguhnya Kau Maha Penyayang lagi Maha Mengetahui...

0 comments: