BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, October 22, 2009

Allah Maha Penyayang...

kawan2, pernah tak korang rasa letih sangat..biasa la akhir2 sem ni semua sibuk dengan assignment, dengan projek, macam2 la.aku sendiri seharian semalam tak tidur...terus sambung pergi kelas pagi ni sampai aku balik bilik pukul 1 lebih..lepas aku zolat zohor, aku memang rasa letih sangat.mana tak nya, semalam petang tu aku main ping pong lama sampai aku letih sangat, then aku balik, solat apa semua terus sampai makan malam. habis makan malam aku sambung buat kerja sebab nak hantar pagi tadi, jadi aku stay xtidur sampai kelas sampai pukul 1 macam aku cakap atas tadi..lepas solat zohor tu aku tidur pukul 2.15 petang..

Tapi..sebelum aku tidur, aku nak post sesuatu kat facebook cakap aku nak tidur, tapi tiba2 hati aku membisikkan kata2 untuk aku ingat mati sebelum tidur..yang mana menjadikan aku berdoa andai saat aku tidur tu sampai untuk masa aku kembali pada-Nya,bawalah aku dalam lena mangingati-Nya..then aku tidur..Ya Allah...lenanya...memang aku xsedar apa2 pun...

Lepas tu aku terjaga, aku terus duduk ngadap laptop yang terbuka lagi time aku tidur, aku tengok jam menunjukkan pukul 4.15 petang...yang mana masa tu masih dalam waktu asar walaupun da agak jauh sikit masuk waktu,tapi masih dalam waktu asar..aku terkejut sangat..lepas letih macam tu,biasa kalau dulu memang aku terjaga malam,habis semua solat aku masa tidur...tapi kali ni, dengan letih yang macam tu, dengan tidur yang cuma 2 jam lebih tu, segala lelah aku hilang...hati aku terus berbisik,"bersyukurlah dan agungkanlah kebesaran Allah...".aku tak tahu nak cakap macam mana...tapi sekarang tiap kali aku nak buat sesuatu,hati aku akan bisikkan sesuatu untuk aku lebih mengingati-Nya...

Yang aku pasti, hari ni memang aku rasa kagum..rasa kerdil jek...tidur yang sekejap dalam mengingati mati,mengingati Allah, dapat hilangkan lelah aku sampai macam ni sekali...aku segar sangat2..bangun pulak dalam waktu asar...Allah Maha Penyayang...Ya Allah yang menentukan hidup dan mati hamba2-Mu...Kau Maha Agung lagi Maha Mengasihani...aku hanya hamba-Mu...cuma insan biasa...yang berpijak di Bumi sementara...

0 comments: