BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Friday, October 23, 2009

Apakah maknanya...

Hari ni macam biasa, aku jalankan hari aku macam biasa...sampailah waktu sekarang...mungkin ini kebetulan..tapi mungkin juga panduan untuk aku...hari ni aku dapat 1 video yang salah seorang sahabat aku post dalam facebook, tajuk dia 'renung-renungkanlah...' aku dapat dalam pukul 3petang macam tu la.Tapi berdasarkan tajuk, apa yang nak direnung pun belum tahu lagi, jadi kiranya video tu aku tak tahu apa yang nak disampaikan dalam tu

Tapi nak buat macam mana...belakangan ni line celcom broadband memang agak xhensem sikit...kejap2 putus kejap2 ok...jd video tu aku nak tengok, sekat2...jd aku pause dulu bagi dia loading sampai habis, biar bila tengok xada la dia nak sekat2...macam tu baru selesa nak tengok, ya x?Tapi tengah2 tunggu tu pulak,alahai lambatnya...sebab line pun problem..last2 aku tertidur....

Allahuakbar Allahuakbar!!Azan asar kejutkan aku dari tidur...aku bangun, bersihkan diri dan terus solat asar...aku solat macam biasa, aku doa macam biasa...tapi masa nak habis doa tu, tiba2 hati aku terdetik untuk berdoa pasal kematian...hati aku jadi sebak...kalaulah aku yang macam ni mati...macam manalah sakitnya...Rasulullah sendiri sakit masa nak mati...itu yang paling lembut tu...aku????hm...

bila aku habis solat semua tu, aku terperasan video yang aku tunggu tu, aku playkan la dia...yang bercerita tu Ustazah Bahiyah yang famous tu. tapi dia buat alala2 stail macam cerita dalam muzik sedih macam tu la..mula2 sikit bosan. tengok masa pulak, video tu ambik masa 6minit nak habis...alahai, lamanya..beberapa saat mula2 tu bosan. tapi tiba2....."saat Rasulullah nak wafat, baginda meminta untuk dibawa ke rumah Aishah..."PAP!!!!aku da rasa lain macam. aku terus dengar...Ustazah tu terus cerita...Rasulullah panggil Aishah...Rasulullah panggil Fatimah...Rasulullah panggil Hassan dan Hussin..macam2 la...sampai la...part Rasulullah cakap..."sakitnya sakaratulmaut....."

aku tersentak!tadi masa solat asar aku dah teringat pasal sakit kematian masa doa, masa tu sebak dah. tiba2 video yang aku duduk tunggu yang tak tahu pasal apa tiba2 cerita pasal Saat Kewafatan Baginda...air mata aku terus bertakung...nak cover2 la kononnya ada roommate laki, ye x?menitis 1, aku lap, menitis lagi 1, aku lap. huhu...cuma aku terkejut...sebelum ni saat aku doa lepas solat aku xterfikir pasal sakit kematian...tapi kali ni macam ni pulak...Allah Maha Agung...lemahnya la aku ni.....

kalau korang xpercaya try buka aku punya facebook tengok, kalau sahabat aku tu xremove lagi, ada la video tu. aku nak download tadi, tapi xdapat walaupun dah pakai orbit downloader. Wahai Zahrul...kawan2...entah macam mana saat kita sampai masa tu nanti......

Adakah saat aku pergi aku bisa bersama dengan mereka yang aku sayang??hasha...eisya...aku hanya mampu serahkan segala ketentuan pada-Mu...kawan2...masih xterlambat untuk kita berubah...selagi kita bernafas...selagi matahari xterbit sebelah barat...kita belum terlambat...kita sama2 ada akal fikiran untuk menilai sesuatu yang terbaik...kita ada pilihan.....

0 comments: